måndag 29 maj 2017

Korrektur och ystra yngel

Just nu sitter jag och pysslar i ordning en liten text som ska gå till korrektur.
Jag fixar i ordning en version utan bilder som ska bli enklare jobba med för min lektör/korrekturläsare.
Just det här manuset gjorde jag med bilder till samtidigt som jag skrev.
Mest som en kul grej, men jag kände också att bilderna förde tankarna framåt.
Utan bilder känns det naket.
Men samtidigt ger det mer utrymme för de inre bilder man får då man
läser.
En stund till får jag hålla på innan jag är klar, och då texten är mejlad är det dags att hoppa över till ett annat projekt.
Då ska jag skriva färdigt texten till bokstaven Y i alfabetsprojektet.
Det blir bland annat lite ystra yngel som yr under ytan.
Men där emellan kommer en hundprommis med fotosafari.
Vi har äntligen fått lite musöron i träden och det måste så klart förevigas.

Allt gott!

Therese




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar