måndag 1 maj 2017

Nissen läser Sune i fjällen

Det här med Sune är en grej i vårt hus sedan länge. Nisse gillar Sune. Fast ibland tycker han att det är så pinsamt att han gömmer sig under kudden då jag läser för honom, eller då han ser någon av filmerna. 
Han liksom försvinner ner mellan soffkuddarna och bara dööör en stund. 
Det är ju svårt att gömma sig under kudden då man läser själv, men det gör han säkert också.
Sunes pappa Rudolf är ju så piinsam!
Och Sune sedan då, som tror han är en sådan tjejtjusare. Nissen suckar. 

Om Sune i fjällen tyckte Nissen så här;
"Jo boken var bra, och lättläst. Fast det var lite dumt att se filmen först."
"Varför då?" undrade jag.
"Jo för att då fick man liksom se extramaterialet som inte fanns i boken, och det var extramaterialet som var bäst." 
"Som vad då?" undrade jag. 
"JO, det var två VÄLDIGT pinsamma grejer som bara hände i filmen. 
Men det var dom bästa grejerna", sa Nisse. "En var en danstävling, och den andra var när dom sov i tält. Så sjukt töntigt."
"Därför ger jag boken tre "Varning för snöras skyltar," och filmen får fyra."

Bokens författare heter Sören Olsson och Anders Jakobsson.
Förlag; Egmont kids Media Nordic
Sidantal 161.
Bilder;Lovisa Lesse.

Bilden nedanför tog jag då Nissen avbröt sig i bokläsningen för att ta en filmpaus.
:) 

Allt gott från oss!


Sune i fjällen finns hos Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar