tisdag 29 augusti 2017

Läsarstatistik och Castorpristävlingen

Alltså, den här bloggstatistiken, vad ska man tro om den?
Idag har jag tydligen haft 95 läsare från Japan!
Eller kanske inte.

Om man går tillbaks i tiden har bloggen allra flest läsare från Alaska.
Vilket verkar ganska otroligt.
Och det inlägg som haft flest besökare är Lovisas (Hemma hos Lovis) gästinlägg om kroppsideal,
En tvärhand hög.http://theresehenrikssons.blogspot.se/2017/03/gastbloggaren-hemma-hos-lovis-en.html
Vilket är betydligt mer begripligt, eftersom det bland annat delades av Krönikan.se.
På gamla bloggen Granne med Pellgårn har ett inlägg som heter Banta med kladdkaka flest läsare.
Undrar just varför?!

Just nu sitter jag och målar, ja inte just nu, för nu skriver jag ju det här, och äter en uppvärmd och inte allt för god lunch. Men nyss, och snart igen, så målar jag.
Det blir akvareller till en saga jag skrivit.
En med naturtema som jag tänkt skicka in till bilderbokstävlingen om Castorpriset som bokförlaget Alfabeta ordnar vartannat år. Sedan 2009 har tävlingen utlysts i bävern Castors, och hans upphovsman Lars Klintings anda.
För mig är det en kul grej bara. Att sätta den här pressen på mig och se vad jag kan göra.
Jag tror ju inte på allvar att jag ska vinna. Men det blir en saga hur som helst, och det är bra tänker jag.
Dessutom så älskar jag Castor, har gjort från första stund, och då mina barn blivit för stora för böckerna läser jag dem själv.
http://www.castorpriset.se/index.php

Så småningom ska jag visa er några bilder här på bloggen.

Men man kan ju inte bara göra en sak i taget. Så jag fortsätter skriva på Norrskensvinter också, varvar lite då ritarmen blir trött, och så plockar jag hallon då huvudet behöver en brejk.
Det blev ett par liter av den vilda sorten i morse.

Man har som sagt inte roligare än man gör sig!


Hoppas att ni har det bra!


Allt gott från mig!

/Therese



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar