onsdag 15 november 2017

Första recensionen

Astrid har fått sin första recension, och hon är så nöjd så!

Eller rättare sagt, jag är jätteglad för att Eva Wendt som läste boken för BTJ tyckte om den.
Att hon kände med Astrid, och ville skynda sig att läsa för att få veta hur det skulle gå.
Det betyder mycket för mig.

Här är en bok som man inte kan sluta läsa; Skrivtävlingen är så trovärdig och så nutida. Den har en fin blandning av kärlek i unga år, svartsjuka, avundsjuka och spänning. Författaren Therese Henriksson förmedlar känslan hos huvudpersonen så man kan känna med henne, man vill skynda att läsa så att man får veta slutet och även om det blir som man hoppats så inträffar mycket överraskande längs vägen [...] Bra språk och fina svartvita illustrationer av författaren.” 
Publiceras i BTJ-häfte nr 2, 2018


Jag fick faktiskt lite gåshud när jag läste recensionen första gången. Kanske för att jag verkligen hoppas att Astrid och kompisarna Seb, (som bor i Astrids hus med sina mammor), och Iggis ska nå ut, skapa igenkännande, och kanske bli någons "bokvänner."

Nu känns det extra kul att laddningen med böcker är på väg hem till mig, och att det bara är en dryg vecka kvar till Eyvind 2017. Norrbottens författar och berättardagar.

Vad som ska hända där kommer jag att berätta mer om alldeles snart.


Allt gott!

/Therese
Astrid packar inför klassresan.
Men vad behöver man ta med sig?

Här hittar du Skrivtävlingen; https://www.bokus.com/bok/9789175776408/skrivtavlingen/

http://www.idusforlag.se/skrivtavlingen#.We9ao-VFAvg.facebook





2 kommentarer:

  1. Så roligt! Stort grattis till en toppenrecension!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Charlotte!!! :)

      Radera