tisdag 27 mars 2018

Obotligt nyfiken

Ibland är det tur att man är obotligt nyfiken. Som när man ska göra smått obehagliga undersökningar inom sjukvården och liksom inte bara kan låta bli att fascineras över tekniken, hur den gått framåt, eller över hur intressant det ändå är att se sin blindtarm från insidan.
Idag såg jag den, och magsäcken och en massa annat som man kan behöva kika på när man gått runt och haft ont i magen ett tag. 
"Vad bra bild det är!" utbrast jag. "Och tarmväggarna, vilka strukturer. Det är som i dom där filmerna där man åker omkring i en liten farkost inuti någons kropp."
"Ja, precis det är det ju", sa läkaren tålmodigt. "Och titta där där har du blindtarmen, klockan 11."
Jag köpte en mugg med får på i sjukhuskiosken som present till mig själv på vägen ut. Nu ska jag njuta av kaffet i min nya mugg, läsa lite, och lyssna på korparna som pratar utanför.

Allt gott från mig!

Therese Henrikssons foto.
Läser just nu. De ursprungliga av Cecilia Larsson Kostenius. Recension kommer snart
här på bloggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar